Den Virtuelle Konsulent
Om Projektet
Den Virtuelle Konsulent er min eksamensopgave til min Bachelor grad fra min uddannelse som Digital Konceptudvikler.
Opgaven har jeg lavet selv i samarbejde mig SEGES Innovation.
Den Virtuelle Konsulent er et koncept, som på mange måder er udviklet på landbrugets præmisser, men det har ikke på noget tidspunkt været begrænset af mulig heder. Ideen til den virtuelle konsulent er opstået på baggrund af landmandens udfordringer ude i marken. Målet på konceptet er at trække landmanden og DLBR tættere på hinanden i god landbrugsfaglig rådgivning. Konceptet er udviklet ud fra det præmis at den skulle være et slutprodukt som kan implementeres ude i DLBR´s konsulenthuse i hele danmark. Alt sammen er udviklet for og til landmanden, for det er hvad det i sidste ende handler om, nemlig at hjælpe de danske landmænd med at forbedre deres bedrift, vokse og få en større sikkerhed i deres tilværelse.
Fra opgaven lyder følgende problemformulering:
“Kan DLBR levere god landbrugsfaglig rådgivning, ved
hjælp af chatbot-teknologi, således at landmanden hur
tigt kan få besvaret sine FAQ spørgsmål uden at skulle
betale fuld pris for rådgivning?”
1. Hvad skal der til for, at landmænd vil anvende chatbot-teknologi?
2. Hvilke sammenhænge mellem Landmanden og DLBR er vigtige at overføre til Chatbotten for at sikre god og troværdig rådgivning?
3. Hvordan skal chatbottens tone og voice være for at virke troværdig over for Landmanden og kunne erstatte den rigtige konsulent i FAQ sammenhænge?
